tisdag 16 mars 2010

Att DN-Debattera... med sig själv

Mitt i all misär som det innebär att vara tillbaka i den konformistiska ankdammen finns det ändå små inslag av förnöjelser. Observationen att antalet timmar per capita som folk har solglasögon i ett av världens mest solfattiga länder är långt över vad den är någon annanstans i världen är till exempel ganska komisk.

Vill man ha riktigt roligt ska man läsa DN Debatt. Den sidan redigeras enligt Arne Anka devisen, det vill säga: "Att tänka innan man skriver är som att torka sig i röven innan man skiter".

I går trumperades alarmerande siffror om befolkningsexplosionen ut av fyra ack så förvirrade men trots det mycket mediakåta akademiker. Eftersom effekten inte blev den förväntade låter man dessa personer debattera med sig själva, på samma sida, dagen efter: genom att hävda att den FN - rapport som de stödde sitt resonemangt på var överdriven!

Man behöver inte vara idiot för att skriva på DN-debatt, men det verkar hjälpa att skrika högt utan substans.

Det borde med andra ord vara ett perfekt forum för mig att föra fram ett nytt projekt. Jag återkommer med några domedagsprofetior - jag tror jag ska varna för en ny istid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar