tisdag 11 maj 2010

De é mycke nu...

Bah så jäla okoolt asså... jabava, asså typ asså jälatyyp asså.

Klart man måste dra asså, jädra typ asså bah, måste vila upp sig, man é lite nere - tror jag behöver ställa in alla mina uppdrag - pallarente de offentliga livet, asså, tvättstugan, mataffären, sjuelva ... faaan, pallar knappt me bolaget asså va. O presis som sessan inte fan pallar ja me Sture heller, eller i mitt fall vinrestaurant Fridhem - riktigt risigt asså!

Man e sviken, som sessan, måste kämpa på me livet trots allt, va tapper, som sessan, bygga upp me sjelv, kanske dra te nevv jårk, shåppa, dra ut me polarna på krogen, låta pappa pröjsa. Det é mycke nu ...

Harnte rå me nevv jårk, ingen pappa som pröjsar, ingen pappa som får miljonbidrag, får bli åkersberga - men man får se upp för sl-kontrollanterna. Lite som limousine i nevv jååårk på skattebetalarnas bekostnad asså.

Och lyxlägenheten på Östermalm, som pappan fixa till sessan, som får stå tom, för re e ju så jäla synd om henne... den kan jag ta! Jag steller upp.

Vasa - ingen rätt till den - ok, ja kan ta ett hörn på slottet, vilket slott som helst, vilket hörn som helst, vafaan - en skrubb duger. Inte möjligt?! Men ja´e´ju nere ju, precis som sessan - de é synd om mig. De é mycke nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar