tisdag 18 januari 2011

En panne

Min kaffemaskin är trasig. I början av december gick packningen och den katapultade ut blött och varmt espresso på köksväggen. Sedan dess har det blivit snabbkaffe - dyrt och äckligt. Som om det inte var illa nog så har min tjej börjat trakassera mig som ett resultat av denna misär också. Hon har flera gånger påpekat att jag kan köpa en ny packning på en affär vid rue de Rome, två kvarter från där vi bor. Snällt har jag bett henne sluta tjata på mig - jag har annat att göra!

I stället för att fixa den som hon brukar göra har hon nu satt upp en stor röd lapp med texten En panne (ur funktion) på kaffemaskinen - och till råga på allt hävdade hon att den egentligen skulle sitta på mig.

Jag förstår mig inte på kvinnor: de gnäller över att män inte är tillräckligt mjuka, sensuella och förstående men ändå så förtedrar de alltid råa sällar till hantverkare före poeter när det väl kommer till kritan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar